Η βουλευτής Α΄
Πειραιά και Νήσων του ΣΥΡΙΖΑ, Ελένη Σταματάκη, τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου παραβρέθηκε
στον αγιασμό έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, στα σχολεία της α΄βάθμιας και
β΄βάθμιας εκπαίδευσης των Σπετσών και ευχήθηκε καλή και δημιουργική σχολική
χρονιά σε όλη τη σχολική κοινότητα. Συζητώντας με γονείς, μαθητές και
εκπαιδευτικούς, τόνισε ότι για την αριστερά η παιδεία αποτελεί ύψιστο κοινωνικό
αγαθό, που η πολιτεία έχει την υποχρέωση να παρέχει σε όλους, χωρίς διακρίσεις
και αποκλεισμούς. Η κυβέρνησή μας συνεχίζει να εργάζεται για την επίτευξη αυτού
του στόχου.
Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, με ακόμα καλύτερες προϋποθέσεις, τα σχολεία έχουν πλήρως στελεχωθεί με εκπαιδευτικό προσωπικό και τα βιβλία είναι στη διάθεση των μαθητών από την πρώτη μέρα. Έχει ήδη διευθετηθεί το θέμα της μεταφοράς των μαθητών, στις περιοχές και στα σχολεία, όπου υπάρχει ανάγκη. Για πρώτη φορά δίνεται στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δυνατότητα έκπτωσης στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, με ακόμα καλύτερες προϋποθέσεις, τα σχολεία έχουν πλήρως στελεχωθεί με εκπαιδευτικό προσωπικό και τα βιβλία είναι στη διάθεση των μαθητών από την πρώτη μέρα. Έχει ήδη διευθετηθεί το θέμα της μεταφοράς των μαθητών, στις περιοχές και στα σχολεία, όπου υπάρχει ανάγκη. Για πρώτη φορά δίνεται στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δυνατότητα έκπτωσης στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Στο φετινό
προϋπολογισμό αυξήθηκαν για πρώτη φορά οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση
στο 2,85% του ΑΕΠ, ανατρέποντας όσα προέβλεπε το μεσοπρόθεσμο της κυβέρνησης
ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Το αυτονόητο, που δεν κατόρθωσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, η
κυβέρνησή μας, με σταθερό προγραμματισμό και την απαραίτητη πολιτική βούληση, ξεπέρασε
τις δυσκολίες και έγινε κατορθωτό.
Δεν επαναπαύεται,
όμως, σε αυτόν τον αυτονόητο στόχο. Μέσα
από ένα σύνολο πρωτοβουλιών, στοχευμένων παρεμβάσεων και νομοθετημάτων, κατάφερε
να ανακόψει την περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και επιδιώκει
σταδιακά να δημιουργήσει ένα ενιαίο, ισχυρό, δημόσιο σύστημα παιδείας που θα
δίνει ίσες ευκαιρίες, θα καλλιεργεί τη δημοκρατική συνείδηση των νέων ανθρώπων,
θα παρέχει υψηλού επιπέδου γνώσεις και δεξιότητες και θα είναι προσβάσιμο σε
όλες τις κοινωνικές ομάδες.
Σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία όπου φοιτούν μαθητές που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες αναπτύσσονται στοχευμένες παρεμβάσεις με μείωση των μαθητών ανά τμήμα και πρόσληψη Κοινωνικών Λειτουργών για τη στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους. Μέριμνα υπάρχει επίσης για τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών, με τη λειτουργεία 700 τάξεων υποδοχής σε δημοτικά σχολεία και τη δημιουργία τάξεων υποδοχής στο γυμνάσιο. Στο γυμνάσιο και το λύκειο μειώθηκε ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων και εισάγονται νέοι τρόποι αξιολόγησης των μαθητών. Η τεχνική εκπαίδευση ενισχύεται με την εδραίωση του επαγγελματικού λυκείου, την αντιστοίχιση του απολυτηρίου με επαγγελματικά δικαιώματα και την ίδρυση νέων ειδικοτήτων. Για πρώτη φορά, μετά από 8 χρόνια ιδρύονται νέες Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και αυξάνονται οι προσλήψεις προσωπικού στην Ειδική Αγωγή.